Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Tuesday 18 November 2014

~Swatches~ OPI Emotions Liquid Sand polish!



Hallo iedereen! Vandaag wil ik graag een review van een kleurtje van OPI met jullie delen. Deze liquid Sand nagellak is onderdeel van de kerst collectie van Mariah Carey van vorig jaar. Dat was een hele uitgebreide lijn van nagellakjes, met onder andere glanzende lakken, glitter top coats en ook 6 Liquid Sand kleurtjes, waarvan dit de donkerste is. Laatst kwam ik deze mini nagellak van de kleur tegen, en ik besloot hem voor jullie uit testen. OPI verkoopt wel eens setjes met mini versies van 3.75 Ml van de full size lakken en dit is er een van! Ik ben heel benieuwd wat ik van deze kleur vind want ik heb aan het begin van mijn blog carrière al een liquid Sand nagellak van Essence uitgeprobeerd en daar was ik niet zo over te spreken. Ik hoop dat deze me wel bevalt. Lakjes van OPI zijn meestal van hele goede kwaliteit, maar wel aan de prijzige kant. Lees verder voor alle details...

Hello everyone! Today I'd like to share some swatches of this dark shade from OPI with you. This Liquid Sand polish was part of the Christmas collection from Mariah Carey last year. This was a very extensive limited edition launch which included both sparkly topcoats and shiny finishes but also 6 Liquid Sand shades. The polish that I want to share with you today is one of those. I discovered this small bottle of the color and I decided that I was very excited to share some swatches with you guys. OPI sells sets with small versions of the full size bottles now and then, and this little cute bottle is contains 3.75 ML of nail polish. I'm very curious if this shade is going to meet my expectations. When I just started this Blog adventure I wrote an article about a Sand polish from Essence which I was not so excited about. Continue reading for all the details about this shade...



Laten we snel beginnen met deze kleur! OPI Emotions is een Liquid Sand Polish. Dat wil zeggen dat hij mini stukjes zand en glitter bevat, die op het eerste oog misschien niet te zien zijn, maar die wel een heel leuk en ruw effect op je nagels geven. Hierboven zien jullie de kleur op mijn nagels en ik heb ook wat van de nagellak op een test papiertje aangebracht zodat jullie de zwarte glitters en grijze zandkorrels nog beter kunnen zien. Ik vind de kleur van dit lakje super mooi en heel apart. Als je naar het flesje kijkt, lijkt het net of dit gewoon een zwarte glanzende nagellak is, en daarom kwam ik er thuis pas achter dat dit een Sand lakje is! Maar hoeveel lagen had ik nodig om deze lak op mijn nagels aan te brengen?


So let's start with the nail polish! OPI Emotions is a Liquid Sand polish. The shade contains little pieces of sand and sparkle, which you can't see at first sight. But they create a visible rough effect when your nails have dried completely! On the pictures above you can see how this shade looks on my nails but I've also applied some of the polish on a piece of paper to show you the black sparkles and grey sand that this color contains. I love this color and I think the details look just so special! When you take a look at the bottle this polish seems to be just a regular black shade but when I came home and applied the color onto my nails, I discovered that this is a Liquid Sand nail polish! But how many coats did I need to apply this shade?




Om mijn nagels lekker op te laten vallen, had ik 3 lagen van deze lak nodig. Dat is best wel teleurstellend in vergelijking met andere lakjes van OPI, waar 1 laag al genoeg is om al mijn nagels te bedekken. Maar wanneer mijn nagels helemaal gedroogd waren vond ik het effect op mijn nagels wel heel bijzonder. Maar het verwijderen van deze nagellak, dat is het lastige deel! Als je tips hebt, ze zijn welkom in de comments! :) Toen mijn nagels helemaal gedroogd waren had ik heel veel nagellak remover nodig om de kleur en de zand korrels van mijn nagels te krijgen. Ik vind de kleur van dit lakje echt bijzonder maar na een paar dagen was ik niet meer in staat deze kleur op een normale manier van mijn nagels te verwijderen. Deze lak verkleurde mijn natuurlijke nagels en ik zou dus zeker een base coat gebruiken als je dit lakje aan gaat brengen. Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze nagellak vinden!

To let the Sand effect stand out on my nails, I needed to apply 3 coats of this nail polish. That did kind of disappoint me, because most of the shades from OPI cover my nails with only one coat! But when my nails had dried, I did like the effect of this shade on my nails. But removing this color is the most difficult part! Any tips & tricks are welcome in the comment section! :) When my nails had dried completely I needed a lot of strong nail polish remover to get this shade from my fingertips. I love the color of this nail polish but after some days, you can't remove this black color on your nails in a normal way. The color discolored my natural nails, and I would recommend using a base coat when you are applying this shade. I'm really curious what you guys think of this polish.



Go to http://www.opi.com/ for more information about this color!






What do you think of this Liquid Sand shade?

I love to read your comments below!

 
 







37 comments:

  1. Gaaf dit lakje van OPI! Ook leuk in combinatie met een nail art

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja vind ik ook!
      Mischien moet ik deze kleur Inderdaad maar in een nail art gaan verwerken :)

      Delete
  2. Dit ziet er wel heel gaaf uit.

    ReplyDelete
  3. i have this one ! it is really love shade ! nice pictures !

    ReplyDelete
  4. Het effect is heel gaaf, maar zou hem zelf niet zomaar kopen. liefs x

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Ik vind deze kleur zelf ook heel leuk!
      Bedankt voor je reactie! <3

      xxx

      Delete
  6. Wat een ontzettend apart lakje! Zo apart dat ik 'm echt gaaf vind!

    ReplyDelete
  7. Wow, erg vreemd lakje, heb ik nog niet gezien, wel bijzonder effect!

    ReplyDelete
  8. Wat apart! Maar vind het wel heel tof.

    xoxo
    Dascha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik vond dit lakje ook speciaal toen ik hem voor de eerste keer zag!

      xx julia

      Delete
  9. He, deze kende ik nog niet. Wat een apart lakje!

    ReplyDelete
  10. Wow, this looks stunning !

    www.pink-purpledots.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. I love it! And yup, sand polishes are the worst when it comes to removal. Some suggests wrapping your nails with foil and a cotton ball filled with acetone but it didn't work for me.
    (>_<)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the advice!
      I've tried that methode for some time as well but wasn't happy with the result eighter!

      Thanks for commenting :)
      xx

      Delete
  12. Een mooi en bijzonder lakje, jammer van de wat mindere dekking. Ik merk dat wel vaker bij OPI, het is een beetje alles of niks helaas

    ReplyDelete
  13. Ik vind die nagellak echt helemaal te gek! Alleen het uitzicht om alles eraf te halen, vreselijk!

    ReplyDelete
  14. What a unique texture, I haven't seen such a texture before. Looks very cool and funky ^^

    恵美より ♥
    www.emi-doll.blogspot.jp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I think the texture of this polish looks very special as well!

      xx

      Delete
  15. Ik blijf het 'zanderige' effect toch een beetje gek vinden! Zou het zelf dus ook nooit dragen :)

    ReplyDelete
  16. Wat een prachtig effect! Drie laagjes is helaas wel veel :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja dat valt helaas wel tegen, ben ik niet van OPI gewend :(

      Delete
  17. Love the polish, amazing texture. Thanks for stopping by!


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    ReplyDelete
  18. Sand Polish is zooo fijn! Het bladerd tenminste niet af! Liefs, Roxanne/ www.peachlife.nl

    ReplyDelete
  19. I really like this polish on you! Its quite unusual and certainly eye catching but I think it looks great :) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes I love this shade as well!
      Thanks for commenting ;)

      xxx

      Delete
  20. Great and interesting review as usual! :) I loooove this polish. I only have one black texture, which is from CG, still untested. From all my textures, OPI have had the worst, both removing, amounts of coats, lasting time etc. All other brand I've tried has been better... Like CG's textures are almost EASIER to remove than cremes, it's like if the "texture balls" help scrubbing of the polish it self! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. The coverage of this shade was also a little dissapointing to me! I needed three coats to cover all my fingertips. And the removing was the worst part indeed!

      Thanks for commenting ;)

      Delete
  21. Wat een mooi lakje van OPI! Misschien kan je voor het verwijderen een peel off basecoat eronder doen, gaat het er misschien wat beter af ;) Super mooie kleur!

    ReplyDelete
  22. Ziet er weer prachtig uit zoals altijd, heel erg mooi! Vind het ook heel erg gaaf voor de kerstdagen wie er aan zitten te komen :)

    ReplyDelete
  23. Oh my gosh the texture looks so cool!
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete